Bliv medlem
Bliv medlem

Det første råd er gratis


Du er velkommen til at kontakte os og få et gratis råd.

Det for nuværende eller tidligere lejemål.

Så hører du fra os, uden at vi lover lange svar.
.

+ Se eksempler på spørgsmål

    Indsend spørgsmål  

    Skriv dit spørgsmål her
    Eksempler på spørgsmål
    • Jeg er flyttet i august. Kan udlejer beholde indskud indtil han har afregnet el? Er der en frist for hvor længe? Og kan han opkræve mere end aconto-varmen, når der ikke er opsat separat måler op i hver lejlighed? Vi har ikke en chance for at se boligernes forbrug hver for sig? Vil I kunne hjælpe mig med at få det afsluttet?
    • Jeg har uheldigvis slået en lille flig af en keramisk kogeplade. Jeg har sagt til udlejer, at jeg selv sørger for at udskifte kogepladen til en identisk model. Udlejer insisterer på at udskifte kogepladen og efterfølgende fratrække det fra mit indskud. Kan udlejer forlange selv at skifte, hvis jeg selv kan udskifte inden fraflytning?
    • Min udlejer har sat huset til salg og oplyser at han mener, at jeg kan siges op med 3 måneders varsel. Nu står jeg så med håret i postkassen knap 6 måneder efter overtagelse og aner ikke mine levende råd om hvordan jeg skal forholde mig. Jeg har for egen regning brugt godt 1,5 mdr. på at gøre lejligheden i stand inden indflytning. Træder lejeloven ind og redder mig?
    • Selvom lejligheden er helt nybygget, er den i en dårligere forfatning. I fredags skulle vi lave indflytningssyn, hvor jeg konstaterede at der var rigtig mange fejl. Vores udlejningskonsulent forsikrede os, at vi skulle skrive under på, at alt er nyt, ellers kunne vi ikke få nøglerne. I går lavede vi så en total gennemgang af lejemålet og må konstatere at det er umuligt at dokumentere alle fejl og mangler, fordi de er generelle og ikke enkeltstående. Hvordan skal man gå til denne sag?