Medlemsbetingelser
Kontingentet
Kontingent for boliglejere er 680 kr. for de første 3 måneder. Derefter betales kun 290 kr. for efterfølgende perioder a 3 måneder.
Kontingentet dækker alle vores serviceydelser og dækker en husstand.
Vi opkræver ikke ekstragebyrer, når vi hjælper medlemmer
(Vilkår for medlemmer meldt ind efter 20. juli 2019)
Direkte kontooverførsel ved betaling af kontingent
Indbetalingen sker til konto reg.: 5351, kontonr. 0000241274 i Arbejdernes Landsbank.
Det er vigtigt, at du sikrer dig, at dit navn, dine adresseoplysninger, evt. mailadresse og telefonnummer følger indbetalingen.
Og har du et medlemsnummer, så husk det.
MobilePay ved betaling af kontingent
Danske Lejere har MobilePay-nummer 19447. Brug det for hurtig betaling.
Husk også medlemsnummer, hvis du har det.
Indsæt ellers e-mail eller dit telefonnummer, så vi af den vej kan verificere din indbetaling.
Kollektiv tilslutning til Danske Lejere
Omkring halvdelen af alle medlemmer er knyttet til os ved en aftale med en beboerrepræsentation eller en almen afdeling. Taksterne afhænger her af, hvor mange lejere, der er omfattet af en fælles aftale.
Hvordan adskiller vi os fra andre muligheder?
Hos Danske Lejere arbejder vi med at rådgive vores medlemmer, når de har brug for det.
Vores stab af jurister og frivillig jurastuderende arbejder ud fra den tilgang, at vi skal rådgive og arbejde på en sådan måde at konflikter nedtrappes og løses på bedst mulige og effektive måde. Det er vi kendt og anerkendt for.
Vi arbejder for lejernes rettigheder og vi arbejder for at påvirke udviklingen på boligmarkedet til fordel for lejerne. Vi er derfor meget mere end en almindelig retshjælp. Vi er en organisation, der hjælper alle lejere i Danmark til at føle sig mere tryg som beboer af en lejebolig.
Vi bruger ikke ”no-cure-no-pay”
Når andre vil hjælpe lejere efter ”no-cure-no-pay”, prioriteres konflikten. De leder efter sager, hvor der kan føres en formel sag mod udlejer.
Sager, hvor de derefter kan få procenter – ofte helt op til 20 – 25 % af lejernes egne penge.
”No-cure-no-pay” giver ikke et incitament til at give lejer en mere uformel rådgivning, der ikke kan gøres op i et præcist indvundet beløb. Ved “no-cure-no-pay” er der større indtjening ved at formalisere og øge konflikten.
Vi sætter aldrig vores egen markedsføring og interesser forud for lejers. Brug f.eks. aldrig en skabelon med logo fra en lejerorganisation eller et firma, der mener, at de hjælper lejere, når du f. eks. skal lave en indflytningsrapport.
Vi har ikke slim, medium og large medlemskab
Hos os har alle ret til samme service, når kontingentet er betalt.
Mange virksomheder og organisationer benytter modeller, hvor du som lejer skal vælge, om du vil have et basis, et plus abonnement, eller om du vil være med i medlemsklubben for at få fordele.
Hos os får du den samme service for det kontingent, du betaler, og det er uanset hvor i landet du bor.
Vi er professionelle i vores tilgang og vi vægter den gode og individuelle rådgivning højt.
Som lejer er du altid i trygge hænder hos os.
At der er samme service ses også af, at vi ikke har et kludetæppe af forskellighed mellem afdelinger. Vores service er den samme overalt. Vi har kontorer ud over landet, men det er en sammenhængende service, hvor vi ikke efterlader dele af landet uden kvalificeret hjælp.
Og hos os er medlemsservicen under en fælles professionel ledelse.
Ikke ekstragebyrer – og enkel administration
Vi dækker gebyrer, der betales i de nævnssager, som vi håndterer for medlemmer. Vi har ingen restancerykkere, som vi sender efter lejere, der udmelder sig.
Man kan let og enkelt udmelde sig, når man ønsker det.